Fredag vecka 2

Eftersom jag inte får springa på grund av foten så har jag nu löst ett medlemskap på en vecka på ett annat gym för att kunna sitta på en motionscykel och även så småningom stå på en crosstrainer med motstånd. På gymet där jag annars är så funkar inte motståndet på maskinerna. Min tränare är inte jätteglad för att jag inte kan springa, men jag kan inte göra så mycket åt saken.  Istället gör jag det bästa av situationen och sitter på motionscykel i min sweatsuit i 60 minuter.

11 är det dags för styrketräning igen dock. Idag fick jag endast en övning att göra och den skulle jag göra i 55 minuter. För det första skulle jag ha 6 kg vikter i händerna. Ner på golvet i en så kallad burpie till armhävningsposition, göra en armhävning, hoppa in med fötterna under kroppen, resa sig upp och hoppa ut bredbent med fötterna samtidigt som jag sträcker händerna/vikterna ovanförhuvudet. Innan jag gör om övningen ska jag även göra en benböj för att sedan börja om från början igen.

Till en början kändes det okej att bara göra 100 stycken då jag trodde det var det jag skulle göra. Men när jag hade gjort 50 insåg jag att så inte alls var läget. Jag skulle göra denna övningen hela timmen. Hua!

Eftersom jag inte är så stark i mina armar så fick jag efter ett tag göra armhävningarna på knäna för att det ens skulle bli någon armhävning. Golvet/matten på gymet är inte den allra renaste och finaste och mjukaste vilket ledde till att jag fick två stora sår på knäskålarna. Inget allvarligt kan man tänka – men häng med på min resa så ska ni få höra hur det hela slutade….

På kvällen – istället för Thaiboxning – blev det återigen 1 timme på motionscykeln i min sweatsuit.

Det här inlägget postades i Intensive Fitness Program. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>