Onsdag vecka 2

Efter löpningen innan thaiboxningen igårkväll kändes foten och knäet bara ännu värre. Det gör till och med ont i foten när jag ligger stilla och ska sova. Ni kan ju gissa hur mycket jag sov i natt då? Typ ingenting…

Nåväl – upp och hoppa. På med träningskläderna och iväg till gymet. Vägde mig och vågen visade 74.8kg. Neråt igen trots mina 4 hekto upp igår. Nu insåg min tränare också att jag var uttorkad igår och att jag inte hade fuskat med maten.

Motvilligt satte jag på mig min sweatsuit och mina löparskor. Fy fan! Smärtan i foten är olidlig. Och smärtan som kommer i knäet av felbelastningen är inget att leka med heller. Men tränare är stenhård så det är bara att köra igång. Gick inget vidare alls och varje gång han ville jag skulle göra olika sprinter eller öka tempot eller springa i backar så protesterade jag vilket ledde till att han blev sur och irriterad. Jag själv menade på att det är inte hälsosamt att springa om det ger mer skador än vad man redan har. Mina knän är redan dåliga, de behöver inte bli sämre. Men det verkar inte som att han köpte det.
I vilket fall som helst så blev det nästan 7 km på morgonen. Dock i ett väldigt långsamt tempo.

Styrketräningen klockan 11 gick mycket bättre dock. Då behöver jag inte röra foten. Kämpade på som tusan och det märks att jag är inne på andra veckan. Jag känner mig mer uthålligt och något starkare. Förutom när jag kör bänkpress som sagt. Den tar död på mig..=)

Kvällens Thaiboxning hoppade jag över. Ville vila min fot så att den kan få en chans att läka. Skickade iväg ett sms till min tränare och sa att jag skippar träningen och det gick han med på.

Kyckling och grönsaker till middag. Mumma!! =)

Det här inlägget postades i Intensive Fitness Program. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>