Tisdag vecka 2

Med bandagerad och tejpad fot tryckte jag ner den i skon och insåg att det här kommer inte bli en skön upplevelse. Skoskavet ser bara värre och värre ut för varje dag som går. Det får aldrig en riktig chans att vila och läka – det är ju fuktigt här hela tiden. Antingen av all svett från träningen eller från vädret.

Nåja – det var bara att bita i det sura äpplet och ge sig iväg till gymet. Vägde mig innan jag tog på mig min Sweatsuit och vågen visade att jag hade gått upp 4 hekto. Det var precis som jag trodde – vätskebrist dagen innan. Min tränare trodde dock inte på mig utan trodde att jag hade ätit annat än det som jag är tillåten att äta, men det har jag inte gjort. Det insåg han senare när vi tittade på resultaten igen.

Löpningen flöt på – Det regnade lite skönt så det var inte tokvarmt i sweatsuiten, men det är fortfarande jobbigt. Foten kändes men jag försökte att inte tänka så mycket på den. Det blev en lång runda idag – nästan 9 km.

Cirkelträningen gick desto bättre. Det är så jobbigt vissa stunder dock så jag kan inte hålla tårarna borta. Hjärnan vill trycka lite extra för att lyfta vikterna men musklerna har ingen som helst ork att göra det. Irriterande till max! Efter 60 minuter var jag klar med alla mina 900 repetiotioner av olika slag. Fortfarande med fokus på överkroppen vilket passar mig alldeles utmärkt då det är där jag vill bli mindre – mycket mindre!

Efter cirkelträningen fick jag ett härligt besked av min tränare – nu ska vi minsann sätta igång och springa två gånger om dagen. Innan thaiboxningen börjar klockan 17.00 ska jag springa en runda på 4 km som uppvärmning. Med mitt skoskav och helt utmattad efter träningen klarade jag inte av den nyheten speciellt bra. Det var som att dra ner en rullgardin. Den enda respons jag fick var att jag skulle stoppa såret med bomull och tejpa ordentligt så att jag hade det mjukt när jag sprang. Tjo flax! Lycka till!!!

Till lunch blev det återigen kokta grönsaker och kokt ris. Det står mig verkligen upp i halsen nu. Det är inte ens lite gott längre vilket innebär att jag inte får i mig tillräckligt. Som tur är får jag ta min fettfria yoghurt klockan 15.00 annars hade jag nog inte stått ut.

Så var det dags för thaiboxning. Inlindad och bomullsstoppad fot ner i en redan trång sko. Ingen härlig upplevelse. Dessutom gjorde det att jag belastade foten helt galet vilket i sin tur ledde till att jag fick felbelastning i knäet och en oerhörd smärta. Tänkte i mitt stilla sinne att det är inte värt det här. Hur gärna jag än vill gå ner i vikt så måste jag ändå må bra samtidigt. Och det är mår jag inte alls bra av. 4 km senare var jag klar och redo för ett väldigt roligt thaiboxningspass trots att jag inte kunde stå på foten. Svårt att sparka när man inte kan hålla balansen. Men det gick hyfsat ändå..

På kvällen inmundigades det en god grillad kyckling med kokta grönsaker.

Det här inlägget postades i Intensive Fitness Program. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>